Tuesday 11 March 2014

Alfalfa

Benarkah Alfalfa di katakan Raja Segala Tumbuhan? Alfalfa atau nama saintifiknya "Medicago Sativa" merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah. Daunnya mengumpulkan klorofil yang banyak melalui process fotosintesis.



Vitamin A - Untuk penglihatan. Membina ketahan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan: menggalakan pertumbuhan sel, menggalakan kulit yang sihat.
 
Vitamin E - melindungi sel-sel daripada sinar uv, kesihatan jantung, kardiovaskular, kesihat otot, memperbaiki sistem imun badan, menguatkan dinding pembuluh darah, membantu fokus mata.
 
Vitamin B6 - membantu asimilasi makanan dan metbaolisme protein dan lemak, menggalakan kesihatan saraf dan kulit, membantu mengurangkan loya bagi ibu hamil.
 
Vitamin K - penting bagi pembekuan darah, penting dalam fungsi hati
 
Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan
 
Kalsium - membina dan mengekalkan kesihatan tulang dan gigi, membantu pembekuan darah, mengawal rentak jantung, membantu pembinaan sel saraf dan fungsi saraf.
 
Zat besi - diperlukan dalam pembinaan hemoglobin
 
Kalium - membantu fungsi otot, jantung, tindakbalas enzim dan untuk digest lemak.
 
Fosforus - meningkatkan peranan tisu saraf.
 
Sodium - mengawal keseimbangan cecair dalam badan
 
Magnesium - mengelakkan sembelit, membantu fungsi otak dan melindungi kulit.

Selain itu, Alfalfa juga kaya dengan protein di mana kandungan proteinnya 18.9% berbanding daging lembu, 3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. Protein diperlukan untuk membina sel-sel tubuh badan kita. Kekurangan protein di dalam badan menyebabkan kita cepat lesu dan letih.

Perbezaan Shaklee

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya telah dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950 an.

1) Alfalfa shaklee diperolehi dari tanaman alfalfa (Medicago sativa) yang telah ditanam secara organik di California yang dijamin bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos iaitu bebas dari bahan kimia.

2) Medicago Sativa merupakan tumbuhan alfalfa yang memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa lain. Ia mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

3) Daun alfalfa shaklee hanya dituai apabila ianya mencapai kematangan mutlak kerana hanya daun alfalfa yang telah matang mengandungi klorofil.

4) Daun-daun alfalfa juga telah dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Pendedahan kepada suhu panas pastinya akan menjejaskan nutrisi daun alfalfa tersebut.

5) Keseluruhan proses dari penanaman sehingga dikompres menjadi tablet dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.

6) Setiap tablet mengandungi 300 mg alfalfa.

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

Sila Hubungi:

FB Taliq Porto/ Huda Nurhuda | 013-7887410/ 013-7887412 (sms/whatsapp) | taliq_ring@yahoo.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment